Τεχνολογικές Θερμοκοιτίδες

Η θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων είναι ένα εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης σχεδιασμένο για να επιταχύνει την ανάπτυξη και την επιτυχία νεοϊδρυθεισών και εκκολαπτόμενων επιχειρήσεων παρέχοντας στους επιχειρηματίες πρόσβαση σε πόρους και σε μια σειρά από υποστηρικτικές υπηρεσίες (Πηγή:Best Practice in Business Incubation, Economic Commission for Europe –United Nations, 2001) 

Η επώαση επιχειρήσεων είναι μια δυναμική διαδικασία ανάπτυξης επιχειρήσεων με στόχο την ενθάρρυνση των ανθρώπων να ξεκινήσουν τη δικιά τους επιχείρηση και τη στήριξη σε νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις που σχετίζονται με την ανάπτυξη της καινοτομίας. Η επώαση επιχειρήσεων έχει να κάνει επίσης και τη δημιουργία του κατάλληλου υποστηρικτικού περιβάλλοντος για την επιχειρηματικότητα και τις νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις(Πηγή:NBI,2004)

Oι Θερμοκοιτίδες αποτελούν ένα μηχανισμό σύνδεσης της Έρευνας με την Αγορά. Μια θερμοκοιτίδα συνήθως παρέχει: 

  1. Χώρους στέγασης της επιχείρησης
  2. Κοινές υπηρεσίες, όπως γραμματειακή υποστήριξη και από κοινού χρήση εξοπλισμού γραφείου (fax, τηλεφωνικές συνδέσεις,  φωτοτυπικό κέντρο, χώρους σίτισης, αίθουσες παρουσιάσεων και συσκέψεων, ασφάλεια κτιρίου κλπ.)
  3. Ανάπτυξη συνεργιών ανάμεσα στις συστεγαζόμενες επιχειρήσεις
  4. Χρηματοδότηση των λειτουργικών δαπανών των εγκατεστημένων επιχειρήσεων
  5. Παροχή συμβουλευτικών και άλλων εξειδικευμένων (π.χ. νομικών,  λογιστικών) υπηρεσιών 

 
Η τυπική περίοδος επώασης στη θερμοκοιτίδα είναι 2-3 έτη. Σε μια θερμοκοιτίδα μπορούν να αποταθούν ερευνητές, νέες εταιρείες (start -ups), spin- offs, ΜΜΕ εταιρείες που επιθυμούν να αναπτύξουν ένα νέο καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία με τη βοήθεια των εσωτερικών συνεργιών της θερμοκοιτίδας

 

Τεχνολογική Κλινική

Ως  τεχνολογική κλινική αναφέρεται το σύνολο των δραστηριοτήτων που εφαρμόζονται από ένα οργανισμό τεχνολογικής υποστήριξης σε μια ΜΜΕ, με σκοπό την επίλυση τεχνολογικών προβλημάτων, την παρακολούθηση τεχνολογίας και τη μεταφορά τεχνολογίας. 
Η βασική ιδέα των τεχνολογικών κλινικών εστιάζεται στη προεπιλογή ενός τεχνολογικού θέματος στρατηγικής σημασίας για τις ΜΜΕ (ή για ένα κλάδο ή μια περιφέρεια γενικότερα). Ανάλογα με το αντικείμενο, υπάρχουν τεχνολογικές κλινικές: 

  1. Με συγκεκριμένη θεματολογία
  2. Τεχνολογικές κλινικές πρωτοπορίας
  3. Απόκτηση βέλτιστων πρακτικών
  4. Επίδειξης